Jak dbać o skórę podczas ćwiczeń?

Jak dbać o skórę podczas ćwiczeń?

Dobra pielęgnacja skóry jest niezastąpiona. Dieta może sporo ci dać, ale jeśli nie połączysz jej z pielęgnacją zewnętrzną, niczego specjalnego nigdy nie osiągniesz, zwłaszcza jeśli regularnie ćwiczysz. Trening jest dobry i dla twojego ciała, i dla twojego ducha, ale w przypadku skóry nie działa już aż tak niesamowicie. Pamiętaj więc, aby zawsze przygotowywać się do zaplanowanego wysiłku fizycznego. A to przygotowanie powinno uwzględniać właśnie odpowiednią pielęgnację skóry.

Zanim wkroczysz na salę fitness i rozpoczniesz walkę z oponkami tłuszczu na brzuchu, koniecznie usuń makijaż z twojej twarzy i ją oczyść. Pozbądź się wszystkich kolorowych kosmetyków. To normalne, że chciałabyś wyglądać świetnie nawet podczas wykonywania przysiadów czy robienia brzuszków, zwłaszcza jeśli trenujesz na zajęciach grupowych i tym samym wystawiasz swój wygląd na bezpośrednią ocenę, ale jeżeli będziesz ćwiczyć w makijażu, jedynie pogorszysz swój wygląd. Przez chwilę poczujesz się lepiej, ale już po tygodniu takiego postępowania dostrzeżesz, że stan twojej cery uległ pogorszeniu. Nie ma lepszego siedliska dla bakterii od pudru bądź podkładu wymieszanego z potem. Koniecznie zawsze noś w swojej torbie sportowej przynajmniej chusteczki do demakijażu, z pomocą których zmyjesz makijaż w ciągu paru minut, aby dopiero potem zabrać się za ćwiczenia.

Inaczej musisz jednak postępować w przypadku praktykowania aktywności na świeżym powietrzu. Latem i wiosną będziesz wtedy narażona na bezpośredni kontakt z promieniowaniem słonecznym. A mimo iż pozwala ci ono uzyskać piękną opaleniznę, to jednocześnie wysusza i podrażnia skórę, którą musisz przed nim zabezpieczać. Zawsze używaj więc kremów z filtrem. Im bladsza jest twoja skóra, tym wyższych filtrów powinnaś używać. Jeżeli zamierzasz popływać trochę w jeziorze lub na odkrytym basenie, pamiętaj o tym, by po każdym wyjściu z wody raz jeszcze rozprowadzić produkt ochronny na skórze. Rób to zawsze i nigdy z tego nie rezygnuj. Dzięki temu twoja skóra dłużej zachowa młody wygląd i nie straci swojego naturalnego nawilżenia.

Pielęgnacja skóry mimo wszystko jest też ściśle związana z trybem żywienia. Jako że podczas każdego wysiłku fizycznego tracisz wraz z potem spore ilości wody, pozbawiasz tej wody swoją skórę, która zaczyna się wtedy błyskawicznie przesuszać. Nie dopuszczaj do takiej sytuacji. W trakcie ćwiczeń cały czas popijaj wodę i spożyj całą jej szklankę po zakończonym treningu. W ten sposób unikniesz odwodnienia, które miałoby destrukcyjny wpływ na stan i wygląd twojej skóry.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.