Pompy do benzyny, nafty, oleju morskiego – to ma znaczenie!

Pompy do benzyny, nafty, oleju morskiego – to ma znaczenie!

Jedną z najważniejszych pomp na pokładzie każdego statku jest pompa do transferu oleju. Transfer ropy jest nie tylko niezbędny do dotarcia statku do miejsca przeznaczenia, ale jest również bardzo niebezpieczny. Dlatego nie możesz ryzykować – pompy do benzyny muszą być bezbłędne.

Co to są pompy do transportu oleju morskiego?

Jak sama nazwa wskazuje, pompy do transferu oleju przenoszą olej i inne lepkie ciecze. W przemyśle morskim pompy do przetłaczania oleju są odpowiedzialne za przenoszenie oleju opałowego na statek i wokół niego. Większość statków oceanicznych używa ciężkiego oleju opałowego do zasilania swoich silników. Oleje te początkowo trafiają do zbiorników bunkrowych statku – stamtąd pompa przenosząca olej przenosi do osadnika w maszynowni. Jest to podstawowa funkcja pompy przenoszącej olej. Pompy do nafty lotniczej, podobnie jak do przetaczania oleju są również odpowiedzialne za odprowadzanie nadmiaru oleju ze zbiornika przelewowego z powrotem do zbiornika magazynowego. Mogą być używane do osuszania zaolejonych zęz i przenoszenia oleju napędowego ze zbiornika do zbiornika.

Dlatego posiadanie niezawodnych pomp do transferu oleju ma kluczowe znaczenie dla przemysłu morskiego. Jeśli coś pójdzie nie tak, znajdziesz się w bardzo niebezpiecznej sytuacji. Jeśli twoja pompa jest niewystarczająca, nie będziesz w stanie prawidłowo zatankować statku.

Rodzaje pomp do transferu oleju

Istnieje kilka różnych typów pomp do transferu oleju, które można znaleźć na statkach. Wszystkie mają swoje zalety i wady. Przyjrzyjmy się bliżej niektórym z bardziej popularnych. Pompy do benzyny odśrodkowe są zdecydowanie najpowszechniej stosowanym typem pomp na świecie. To samo dotyczy transferu ciężkich olejów. Są to najprostsze, najłatwiejsze w utrzymaniu i niedrogie typy pomp do przenoszenia oleju. Jednak jedną wadą pomp odśrodkowych jest to, że najpierw wymagają zalewania. Praca pompy odśrodkowej na sucho może mieć poważne konsekwencje, w tym zniszczenie wewnętrznego wirnika. Wewnątrz pompy odśrodkowej wirnik obraca się z niewiarygodnie dużą prędkością. Z tego powodu ciecz wypycha się na boki obudowy i wychodzi na zewnątrz. Gdy woda wypłynie, wewnątrz pompy wytwarza niskie ciśnienie, co powoduje wciągnięcie większej ilości oleju. Mówiąc ogólnie, wirnik jest zasadniczo wirującym dyskiem z łopatkami wygiętymi na zewnątrz. Podczas wirowania łopatki popychają wodę na boki za pomocą siły odśrodkowej – stąd nazwa. Wyjaśnia to też znaczącą rolę pompy do nafty lotniczej, czy zastosowań morskich.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.