Jak zrzucić zbędne kilogramy bez efektu jo-jo?

Jak zrzucić zbędne kilogramy bez efektu jo-jo?

Wiele z nas zmaga się z niechcianymi kilogramami, których bardzo ciężko nam się pozbyć. Bywają również sytuacje, w których w końcu osiągamy upragnioną wagę, a po powrocie do starych nawyków odzyskujemy stracone kilogramy w jeszcze szybszym czasie.

Aby skutecznie schudnąć i zachować wymarzoną sylwetkę, należy stosować się do kilku ważnych zasad. Poniżej podpowiemy, co robić, by pozbyć się zbędnego tłuszczu i ponownie nie przytyć.

Zrównoważona dieta

Odpowiedni sposób odżywiania jest podstawą każdego dążenia do idealnej figury. Nieważne, ile byśmy ćwiczyły lub jakich suplementów nie stosowały – jeżeli nie będziemy jeść prawidłowo, to i tak nie schudniemy. Wiele z nas nie zdaje sobie sprawy, że utratę kilogramów można porównać do prostej matematyki – trzeba jeść tyle, by nie przekraczać swojego dziennego zapotrzebowania.

Jest to tak zwany deficyt kaloryczny i powinien on wynosić mniej więcej 300 – 500 kalorii w stosunku do naszego dziennego spożycia. Przykładowo, jeżeli nasze dzienne zapotrzebowanie wynosi 2000 kalorii, to, aby chudnąć, powinnyśmy jeść około 1700 kalorii. Deficyt wyliczany jest na podstawie specjalnego wzoru, który uwzględnia zarówno nasz wiek, jak i wzrost, wagę oraz aktywność fizyczną.

Oczywiście, poza mieszczeniem się w kaloriach, warto także jeść zdrowe, nieprzetworzone produkty, które zaspokoją głód na wiele godzin. Można zjeść pięć batoników zamiast porządnych posiłków, jednak nie jest to zdrowe, a tym bardziej sycące. Musimy pamiętać też o tym, że jeśli będziemy jeść za mało, to możemy wpędzić się w problemy zdrowotne oraz doprowadzić do efektu jo-jo.

Dlaczego warto uprawiać sport?

Aktywność fizyczna jest ważnym elementem naszego życia. To dzięki niej jesteśmy sprawniejsi, bardziej wysportowani i po prostu zdrowsi. To także ważny element zdrowego stylu życia, dzięki któremu spalamy zbędne kalorie, a jednocześnie rzeźbimy i modelujemy ciało.

Sylwetka z delikatnie zarysowanymi mięśniami wygląda zdrowiej, młodziej i dużo bardziej fit. Wysiłek zwiększa także nasze zapotrzebowanie kaloryczne, więc jeżeli będziemy ćwiczyć, to automatycznie możemy więcej zjeść.

Odpowiednie podejście

Rzeczą, o której nagminnie zapominamy podczas procesu odchudzania, jest właściwe podejście. Bardzo często wpadamy w wiele pułapek, do których zalicza się między innymi zbyt małą ilość spożywanych kalorii, katowanie się ćwiczeniami lub obsesyjne ważenie się. Do wszystkiego powinnyśmy podejść z głową i nie stawiać na szybkość, a na jakość.

Wolniejsze, ale przemyślane chudnięcie zapewni nam stałe efekty bez ryzyka powrotu do wcześniejszej wagi. Ważne jest również to, aby zdrowe nawyki żywieniowe były dla nas codziennością, a nie tylko zmianą na potrzeby odchudzania, gdyż właśnie powrót do niezdrowego, przetworzonego jedzenia jest główną przyczyną powstawania efektu jo-jo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.