Dietetyczne ciasta z kremem? To możliwe!

Dietetyczne ciasta z kremem? To możliwe!

Od czasu do czasu praktycznie każdego nachodzi ochota na zjedzenie czegoś słodkiego. Można próbować ją zwalczyć, ale nie trzeba tego robić. Nie trzeba też sięgać od razu po kupne słodycze, które są oczywiście smaczne, ale przy tym totalnie niezdrowe, bo zwykle wypełnia się je sporą ilością cukru oraz innych niepotrzebnych dodatków. A zdrowe ciasto z kremem da się wykonać samodzielnie.

Brak umiejętności kulinarnych nie musi być w tym przeszkodą. Wystarczy oprzeć się na jakimś sprawdzonym i normalnym przepisie, a potem lekko go zmodyfikować, aby z karpatki czy wuzetki stworzyć prawdziwe fit ciasto, które nie pójdzie w boczki i nie odłoży się w nadprogramowej tkance tłuszczowej.

Cukier jako główny czynnik kaloryczności

Na kaloryczność ciasta spory wpływ ma dodatek cukru. Nie jest on niestety dobrym dodatkiem. Cukier poprawia walory smakowe każdego wypieku, ale przy okazji sprawia, że staje się on znacznie mniej wartościowy, gdyż ten słodki składnik nie ma w sobie żadnych substancji odżywczych, a za to zawiera sporo kalorii. Czym można go zastąpić? Zupełnie dowolnym słodzikiem. Świetnie sprawdzi się m.in. erytrytol, który tych kalorii w ogóle nie zawiera, ale ksylitol też będzie dobrym wyborem. Cukier brzozowy, czyli właśnie ksylitol, jest niemalże tak samo słodki jak zwykły stołowy cukier, ale zawiera dwukrotnie mniej kalorii. Przy okazji nadaje ciastom specyficzny posmak, który naprawdę może się spodobać. Takie ciasta z kremem, w których zwykły cukier zastąpi się ksylitolem, będą mieć znacznie mniej kalorii, tak więc lepiej zadziałają na sylwetkę i ogólną masę ciała.

Wysokokaloryczne kremy do ciast

Kremy same w sobie też bywają niestety wysokokaloryczne. A to właśnie im nieraz bardzo trudno się oprzeć. Są po prostu przepyszne. Te tłuste masy, wypełniające warstwy biszkoptu od środka, sprawiają, że ciasto nabiera optymalnej wilgotności i staje się przyjemniejsze dla podniebienia. Niestety – masło i tłusty twaróg to produkty charakteryzujące się wysoką zawartością kalorii. A czy można je czymś zastąpić? O dziwo masła nie trzeba w ogóle dodawać. Warto też przynajmniej zmniejszyć jego ilość, np. o połowę, aby odjąć chociażby trochę kalorii. Z kolei taki tłusty twaróg wystarczy zastąpić tym chudym lub półtłustym. Krem można też przygotować np. z jakiegoś serka o obniżonej zawartości tłuszczu i mleka oraz żelatyny i słodzika.

Odchudzone przepisy na ciasta z kremem są równie atrakcyjne co te tradycyjne. Warto się do nich przekonać i warto zacząć z nich korzystać, aby móc zadowalać swoje kubki smakowe, a jednocześnie nie szkodzić swojej figurze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.