Dlaczego warto dobrze dbać o klienta?

Dlaczego warto dobrze dbać o klienta?

Coraz więcej firm zaczyna kłaść zdecydowany nacisk na rozwój kontaktu z klientami. Minęły czasy, w których można było powiedzieć “jeśli ci się nie podoba, to idź gdzie indziej”. W celu uzyskania umiejętności dostarczania wysokiej jakości obsługi klienta powstały liczne szkolenia i poradniki. Jednak dlaczego warto dobrze dbać o klienta? Jakie korzyści dla firmy może mieć postawienie właśnie na budowanie z nimi jak najlepszych relacji?

Pozyskiwanie klientów długoterminowych

Przeciętna obsługa klienta może nie przeszkodzić wielu w dokonaniu jednorazowego zakupu czy skorzystania z usługi. Więcej uwagi trzeba jednak poświęcić, aby mieć pewność, że klient zostanie z firmą na dłużej. Jeśli wykształci się u niego lojalność wobec danego przedsiębiorstwa, może być skłonny zapłacić wyższą cenę niż oferuje konkurencja za te same usługi lub produkty. Każdy lubi być doceniony i wysłuchany, a jeśli znajdzie miejsce, które wywołuje u niego te uczucia – będzie chciał zostać tam na dłużej. Ten efekt działa na każdej płaszczyźnie życia społecznego.

Dobra obsługa klienta nie tyczy się tylko wielkich korporacji

Bywa, że nawet sklep spożywczy do którego często chodzimy wybieramy nie tylko na podstawie cen, ale też tego, gdzie możemy liczyć na obsługę miłych kasjerek. Nie inaczej jest w wielkim biznesie. Ważni klienci mogą zazwyczaj liczyć na liczne benefity i preferencyjne traktowanie, ponieważ ich strata byłaby dużym ciosem dla firmy. Przeciwnicy jednak nigdy nie śpią i zawsze starają się zapewnić jak najlepsze warunki, aby przekonać ludzi do zmiany swoich przyzwyczajeń. Nie można więc zrezygnować z dobrej obsługi klienta, bo miałoby to negatywny wynik na zarobki firmy. Najlepsi doradcy sprzedażowi są w stanie sprawić, aby klient chociaż na czas transakcji poczuł się nie jak osoba zawierająca z nimi umowę, a przyjaciel. Ma to świetne efekty, ponieważ co dość oczywiste bardziej skłonni będziemy dokonywać zakupów u przyjaciela, niż anonimowego, zdystansowanego pracownika. Jest to jedna z głównych odpowiedzi na pytanie, dlaczego warto dobrze dbać o klienta.

Budowanie bazy klientów

Każda firma stosuje szereg zróżnicowanych zabiegów, aby pozyskać nowych klientów. Wciąż jednak ważną rolę odgrywa stara jak świat metoda polecenia. Jeśli klient był dobrze traktowany i czuł się ceniony przez dane przedsiębiorstwo, jest znacznie większa szansa, że podzieli się tymi odczuciami z innymi. W ten sposób firma otrzymuje darmową reklamę i buduje coraz większą bazę klientów. Jednak samo satysfakcjonujące wykonanie usługi czy sprzedaż towaru często nie wystarczy. aby uchwycić czyjąś uwagę. Trzeba więc odpowiednio zadbać o klienta. Można to zrobić na wiele sposobów: udzielając rabatów i zniżek, dodając bonusy i gratisy, starając się nawiązać bezpośredni i przyjacielski kontakt z klientem.

Dodaj komentarz