Sposoby na osiąganie lepszych wyników w sporcie

Sposoby na osiąganie lepszych wyników w sporcie

Trenujesz MMA, grasz w piłkę nożną lub siatkówkę? Niezależnie od tego, jaki sport uprawiasz, dzięki modelowaniu innych zawodników jesteś w stanie poprawić własne wyniki.

Wyobraź sobie tylko, że w zaciszu swojego domu, obserwując w głowie ruchy wybitnego sportowca masz szansę przejąć jego atuty sportowe.

Jeśli uczestniczysz w zawodach, osiągasz słabe wyniki i oglądasz innych rywali na podium, możesz odczuwać frustrację. Ciężko trenujesz, utrzymujesz sztywną dietę, wylewasz siódme poty na sali, a efekty są niezadowalające.

Czas to zmienić.

Chcę być przy tym z Tobą szczery. Nie zdobędziesz olimpijskiego medalu, mistrzostwa świata w Twojej dyscyplinie czy mistrzem federacji, którą reprezentujesz. Przynajmniej nie od razu.

Mogę obiecać Ci jedynie, że dzięki poniższemu ćwiczeniu poprawisz swoje wyniki co najmniej o klika, a może nawet kilkanaście procent. Czy gra jest warta świeczki? Zależy od Ciebie.

Więc, jak poprawić wyniki w sporcie?

1. Znajdź chwilę odpoczynku dla siebie. Usiądź wygodnie w fotelu i weź kilka głębszych, relaksujących oddechów.

2. Pomyśl teraz o kimś, kto posiada umiejętności sportowe, jakie Ty chciałbyś zyskać. Daj sobie kilka chwil na znalezienie odpowiedniego modela. Wyobraź sobie, że pojawia się przed Tobą.

3. Wyobraź sobie, jak podchodzisz do tej osoby i przedstawiasz się. Powiedz, że ma pewne umiejętności, które chciałbyś zdobyć i chcesz dowiedzieć się, zrozumieć dokładnie, jak wykonuje tę konkretną technikę i jak poprawić wyniki w sporcie.

4. Zapytaj, czy jest to OK, abyś nauczył się tego od niej i podziękuj za odpowiedź.

5. Wyobraź sobie, że wnikasz teraz w ciało Twojego modela, uświadom sobie, jak inaczej się czujesz, jak widzisz rzeczy z jej punktu widzenia. Daj sobie kilka chwil na dopracowanie szczegółów ze wszystkich zmysłów.

6. Poczuj teraz, jak ta osoba wykonuje czynność, umiejętność lub technikę, którą chcesz poprawić. Zwróć uwagę na położenie i pochylenie ciała, odczuj, jak sprawnie wykonuje cały ruch i po wysiłku wraca do pozycji wyjściowej.

7. Dopracuj wszelkie elementy, jak pozycje rąk, głowy, tułowia, nóg, w jakim kierunku patrzy, jakie uczucia temu towarzyszą, jak doskonale ułożone ma ciało.

8. Jesteś całkowicie świadomy tego, jak Twój model wykonuje tę technikę. Wiesz, już co robisz źle i jak mógłbyś to poprawić.

9. Wyjdź teraz delikatnie z ciała modelowanego sportowca i podziękuj mu za jego pomoc. Zapytaj, czy w razie potrzeby znów możesz poprosić o pomoc. Podziękuj za odpowiedź.

Poświęć teraz nieco czasu na ćwiczenie tego, czego się nauczyłeś modelując sportowca. Zauważ, jak o wiele lepiej się poruszasz, poczuj, jak znacznie lepiej wykonujesz trenowaną technikę i jak wszystko robisz razem płynnie, bez wysiłku.

A do Ciebie

Modelowanie sportowców to świetny sposób na poprawianie wyników sportowych. Dzięki tej metodzie możesz ulepszyć swoje umiejętności nawet o kilkanaście procent. Z treningu mentalnego korzysta wielu wybitnych sportowców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.